Bu Blogda Ara

25 Haziran 2010 Cuma

Bişnev Nedir?


















Bişnev ; "Dinle" demektir.

















Kur’an-ı Kerim'in ilk emri “Oku” . İlk ayet “Oku” … Öğren...
Oku diye başlayan bir kitabın evlatlarıyız. Olabiliyor muyuz ki imkan yok. Peki diyor Mevlâna, oku diye başlayan bir kitabı nasıl anlatabilirim?
“Dinle” diye anlatabilirim ve bunu derken de bişnev der… Çünkü Farsça’da bişnev, dinle demektir. ‘Bişnev’in başında “B” vardır, ‘Bismillah’ın başında da “B” vardır. Ve sonra demektedirki ‘bir ayağımla şeriatta sabit diğer ayağımla 72 milletle beraberim ben’, bir ayağımla İslâm’da sabit, diğer ayağımla bütün dinlerin emrindeyim ben. Bütün dinler İslâm’ın içinde kaynaşmıştır. İslâm hiçbir dini reddedemez, İslâm hiçbir dinden de ayrı değildir. Bunları öğretir Mevlana ve Mesnevide inanılmaz basit hikayelerle bizi Allah’a götürür.



























































1 yorum:

  1. Ben bir romanda Celaleddin Rumi hakkinda okudum ve beni gerchekden cok etkiledi. sizlerden Allah razi olsun. Benim bulundugum ulkede Ruminin mesnevileri yok, ama internet uzeinden okuyorum. Tesekkurler.

    YanıtlaSil